Έχετε ακούσει πιθανώς για τα τριγλυκερίδια μετά από ένα γενικό τσεκ απ ή να αναφέρεται στην καθημερινότητά σας. Αλλά τι είναι και γιατί πρέπει να τους δώσετε προσοχή; Ο Michael Miller, MD, καθηγητής της καρδιαγγειακής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Maryland της Ιατρικής Σχολής στη Βαλτιμόρη , εξηγεί ότι τα επίπεδα τριγλυκεριδίων δείχνουν την ποσότητα λίπους στην κυκλοφορία του αίματός σας. “Το μέσο επίπεδο για ενήλικες άνδρες και γυναίκες μετά από 10 ώρες αφαγίας είναι 125, με τα βέλτιστα επίπεδα να είναι κάτω από 100”, λέει. “Το όριο-υψηλότερο εύρος είναι 150 έως 199 και τα υψηλά επίπεδα είναι 200 ​​και άνω.” Εάν τα επίπεδα σας είναι υψηλά, λέει ο Δρ. Μίλερ, ο κίνδυνος καρδιακής νόσου και θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις θα αυξηθεί επίσης. Η American Heart Association σημειώνει ότι τα υψηλότερα επίπεδα, ειδικά όταν έχετε επίσης χαμηλή HDL (“καλή”) χοληστερόλη ή υψηλή LDL (“κακή”) χοληστερόλη, συνδέονται με την αρτηριοσκλήρυνση.

Καταστάσεις που αυξάνουν τα τριγλυκερίδια
Ορισμένες συνθήκες υγείας μπορούν να προκαλέσουν υψηλά τριγλυκερίδια, οπότε αφήστε τον γιατρό σας να γνωρίζει το ιατρικό ιστορικό σας ή τυχόν ασυνήθιστα συμπτώματα που μπορεί να έχετε. Για παράδειγμα, ο προδιαβήτης, ο διαβήτης, η ηπατική νόσος και η ασθένεια του θυρεοειδούς μπορεί να είναι υπεύθυνες για τα υψηλά τριγλυκερίδια. Αλλά οι παράγοντες του τρόπου ζωής έχουν τεράστιο αντίκτυπο και στα τριγλυκερίδιά σας, οπότε πριν ο γιατρός σας συνταγογραφήσει τη φαρμακευτική αγωγή, ίσως θελήσετε να προσπαθήσετε να τα μειώσετε φυσικά.

Κόψτε τους απλούς υδατάνθρακες
Η υπερκατανάλωση είναι μια από τις πιο κοινές αιτίες για τα υψηλά τριγλυκερίδια, σύμφωνα με την American Heart Association. Ο Δρ. Μίλερ υπογραμμίζει τη σημασία της λήψης πιο υγιεινών διατροφικών επιλογών και του περιορισμού των απλών υδατανθράκων όπως αυτοί που υπάρχουν στο λευκό ψωμί, στα ζυμαρικά, στα κέικ, στα μπισκότα και στα πολλά σνακ. «Δεδομένου ότι η περίσσεια ζάχαρης μετατρέπεται σε τριγλυκερίδια στην κυκλοφορία του αίματος, η κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες μπορεί να προκαλέσει αύξηση των επιπέδων», δηλώνει η διατροφολόγος Erin Palinski-Wade.

Άσκηση
Μια από τις καλύτερες απαντήσεις στο ερώτημα «πώς να μειωθούν τα τριγλυκερίδια» είναι να καίτε περισσότερες θερμίδες μέσω της άσκησης. Μια επιστημονική μελέτη από την American Heart Association (AHA) λέει ότι η μετρίως έντονη δραστηριότητα σχετίζεται με 20% χαμηλότερο επίπεδο τριγλυκεριδίων σε σύγκριση με καμία δραστηρι