Είναι ο ανανάς, ένοχο φρούτο για αποβολή εγκυμοσύνης ή βασίζεται σε μύθο;



Το κάθε φαγητό όταν είσαι έγκυος θα πρέπει να έχει σχεδιασθεί ενδελεχώς για να εξασφαλιστεί η λήψη όλων των θρεπτικών συστατικών που χρειάζεσαι για να τα μεταφέρεις στο μωρό σου σε συνεχή διάρκεια, καθώς και όλες τις βιταμίνες και μέταλλα που χρειάζεται το μωρό σου.
Ένα έμβρυο διανύει μία ταχεία ανάπτυξη κατά τις πρώτες ημέρες και εβδομάδες μετά τη σύλληψη και χρειάζεται συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά για να αναπτυχθεί κανονικά.
Ίσως έχετε ακούσει ότι η κατανάλωση ανανά μπορεί να προκαλέσει αποβολή. Ωστόσο, σε λογικές ποσότητες, ο καρπός είναι εξαιρετικά απίθανο να προκαλέσει προβλήματα. Είναι επίσης αρκετά θρεπτικό και παρέχει μερικές βασικές θρεπτικές ουσίες απαραίτητες κατά τη διάρκεια της πρώιμης εγκυμοσύνης.
Υπάρχει ένας μύθος που κυκλοφορεί μεταξύ των εγκύων, κι αφορά την κατανάλωση ανανά και την εμφάνιση αποβολής.
Αυτός ο μύθος βασίζεται στην παρουσία μιας ένωσης του ανανά που ονομάζεται βρομελαΐνη.
Η λογική πίσω από το μύθο είναι ότι η βρομελαΐνη διασπά τις πρωτεΐνες και επειδή το νεογνό σας αποτελείται από πρωτεΐνες, η κατανάλωση βρομελαΐνης μπορεί να προκαλέσει αιμορραγία και αποβολή.
Να σημειωθεί κάτι πολύ σημαντικό, ότι ενώ οι κάψουλες ή οι ταμπλέτες βρομελαΐνης μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο αποβολής, η κατανάλωση εύλογου ποσού φρέσκου ανανά είναι πολύ απίθανο να το κάνει.
Συμπεριλαμβανομένης μιας μερίδας ή δύο φρέσκων ανανάδων κάθε εβδομάδα κατά τις πρώτες ημέρες της εγκυμοσύνης σας είναι συνήθως ασφαλής ποσότητα.
Μία μερίδα είναι περίπου 1 φλιτζάνι φρέσκα φρούτα.
Φυσικά, πρέπει πάντα να ενημερώνετε τον γυναικολόγο σας και σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη συζήτηση και με τον διαιτολόγο σας, πριν προσθέσετε κάτι στη δίαιτά σας.


Αξίζει να τονισθεί ότι, θα πρέπει να φάτε μεταξύ επτά και δέκα ολόκληρων ανανάδων σε μια ημέρα για να καταναλώσετε αρκετή βρομελαΐνη για να δημιουργήσετε πρόβλημα.
Εάν εξακολουθείτε να ανησυχείτε για την κατανάλωση ανανά, επιλέξτε κονσέρβες ανανά ή χυμό ανανά, επειδή η διαδικασία κονσερβοποίησης και εμφιάλωσης αφαιρεί το μεγαλύτερο μέρος ή το σύνολο της βρομελαΐνης.


Κριαράς Νικόλαος.
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

iator.gr