Εάν είστε χορτοφάγος και προσπαθείτε να μείνετε έγκυος, ίσως να ανησυχείτε για το αν η χορτοφαγία επηρεάζει τις πιθανότητες της σύλληψης. Πρέπει όμως να ανησυχείτε;

Ενώ μια χορτοφαγική διατροφή μπορεί να είναι υγιεινή, είναι σημαντικό να είστε προσεκτικοί με αυτό που επιλέγετε να φάτε, ειδικά εάν προσπαθείτε να μείνετε έγκυος. Η Sophie Medlin, εγγεγραμμένη Διαιτολόγος μίλησε για τη χορτοφαγία, τη γονιμότητα και την εγκυμοσύνη:

Η χορτοφαγία επηρεάζει τη γονιμότητα;
Συνολικά, η χορτοφαγική διατροφή δεν πρέπει να επηρεάσει τις πιθανότητές σας να είστε σε θέση να συλλάβετε. «Σε γενικές γραμμές,» λέει η Medlin, «μια ισορροπημένη χορτοφαγική διατροφή που περιέχει αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί να παράσχει σχεδόν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για τη βελτιστοποίηση της γονιμότητας».

Αυτό σημαίνει ότι εάν έχετε ποικιλία στη διατροφή σας, συμπεριλαμβανομένων πολλών γαλακτοκομικών, δημητριακών ολικής αλέσεως, φρούτων και λαχανικών, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τη χορτοφαγική σας διατροφή και αν επηρεάζει αρνητικά τη γονιμότητά σας. Υπάρχουν τρόποι να βελτιώσετε τις πιθανότητές σας να μείνετε έγκυος ως χορτοφάγος.

Μπορεί μια χορτοφαγική διατροφή να ωφελήσει τη γονιμότητα;
Γενικά, μια χορτοφαγική διατροφή είναι υγιεινή – και μια υγιεινή διατροφή είναι ένας παράγοντας που εμφανίζεται επανειλημμένως όταν συζητάμε για το πώς να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να μείνετε έγκυος.

Οι χορτοφάγοι γενικά τρώνε περισσότερα λαχανικά, καρύδια και όσπρια και λιγότερο κορεσμένα λιπαρά και αλάτι από μια μέση διατροφή », εξηγεί η Medlin. «Ωστόσο, το σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμόμαστε για τα οφέλη στην υγεία από μια χορτοφαγική διατροφή είναι ότι έχει πολύ περισσότερη σχέση με την προσθήκη περισσότερων φρούτων και λαχανικών, καρπών με κέλυφος και οσπρίων παρά με την αποφυγή κρέατος και ψαριών».

«Αν μια χορτοφαγική διατροφή είναι γεμάτη επεξεργασμένα τρόφιμα, χαμηλή σε φρούτα, λαχανικά και πρωτεΐνες, θα επηρεάσει τη γονιμότητα με τον ίδιο τρόπο που θα έδινε οποιαδήποτε κακή διατροφή», προσθέτει η Medlin.

Υπάρχουν δυνητικοί κίνδυνοι;
Γενικά, εάν κάνετε μια υγιεινή διατροφή για χορτοφάγους, δεν διατρέχετε κίνδυνο. Ωστόσο, η πρόσληψη βιταμίνης D, βιταμινών Β, σιδήρου και βασικών λιπαρών οξέων μπορεί να είναι χαμηλότερη σε μια χορτοφαγική διατροφή », λέει η Medlin. «Οι καλύτερες πηγές βασικών λιπαρών οξέων για την ανάπτυξη του εγκεφάλου προέρχονται από ψάρια ή φυτικά έλαια, επομένως συνιστάται η συμπλήρωση».

«Οι πηγές σιδήρου για χορτοφάγους είναι πιο δύκολες στην απορρόφηση, αλλά η κατανάλωσή τους με βιταμίνη C βοηθά πολύ», προσθέτει η Medlin, «βεβαιωθείτε ότι πίνετε ένα ποτήρι χυμό ή πολλά φρούτα και λαχανικά με πηγές σιδήρου. ‘

Πώς να έχετε μια υγιή ”χορτοφαγική” εγκυμοσύνη
Όταν μείνετε έγκυος, είναι σημαντικό να διατηρήσετε μια υγιεινή διατροφή σε όλη την εγκυμοσύνη σας, ώστε τόσο εσείς όσο και το μωρό να είστε υγιείς.

«Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει πολλά φρούτα και λαχανικά, πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας (αυγά, γαλακτοκομικά ή σόγια), όσπρια και ξηρούς καρπούς», λέει η Medlin. «Εξετάστε το συμπλήρωμα με μια πολυβιταμίνη επικεντρωμένη στην εγκυμοσύνη και ένα συμπλήρωμα ιχθυελαίου».

«Η εξασφάλιση ότι τρώτε άφθονο φαγητό που είναι εμπλουτισμένο με Β12 ή επιπλέον γαλακτοκομικά και αυγά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι σημαντική», προσθέτει η Medlin.

Γράφει: Σπανού Κατερίνα
Συντάκτης – Δημοσιογράφος

www.iatronet.gr