Πώς θα ξεπεράσω την κούραση του χειμώνα



Κοπιάζετε να σηκωθείτε από το κρεβάτι, χασμουριέστε συχνά και χρειάζεστε πολύ καφέ για να ενισχύσετε την ενέργειά σας μια μέση εργάσιμη ημέρα;
Καθώς τον χειμώνα οι μέρες είναι μακρύτερες, είναι δύσκολο να αισθάνεται κάποιος γεμάτος ενέργεια το πρωί- ιδιαίτερα όταν ανοίγει τις κουρτίνες και  βλέπει ότι έξω είναι σκοτεινά.
Η κούραση απασχολεί μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που αναζητούν λύση στο πρόβλημά τους. Αν παλεύετε με την εξάντληση δείτε ορισμένες συμβουλές για την τόνωση της ενέργειας κατά τη διάρκεια της χειμωνιάτικης ημέρας.

Βγείτε στο φως

Το περιορισμένο φως το χειμώνα μπορεί να διαταράξει την εύθραυστη ισορροπία του κιρκαδιανού ρυθμού. Όταν είναι σκοτεινά έξω, ο οργανισμός παράγει περισσότερη μελατονίνη που ‘’προσκαλεί’’ τον ύπνο.
Ανοίξτε τις κουρτίνες την ημέρα και προσπαθήστε να βγείτε έξω στο φυσικό φως όσο γίνεται περισσότερο. Ακόμα και ο έντονος περίπατος μπορεί να ενισχύσει την ενέργεια, να μειώσει την αρτηριακή πίεση και να ανεβάσει τη διάθεση.

Καλός ύπνος

Είναι γνωστό ότι ο ανεπαρκής ύπνος μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε κουρασμένοι την επόμενη ημέρα΄, αλλά ο πολύς ύπνος το χειμώνα μπορεί επίσης να σας κάνει να νιώθετε πεσμένοι το πρωί.

Προσπαθήστε να τηρείτε υγιεινές συνήθειες ύπνου.

Να πηγαίνετε για ύπνο και να ξυπνάτε την ίδια περίπου ώρα κάθε ημέρα και να στοχεύετε σε 8 ώρες ύπνου.
Για να βελτιώσετε τις πιθανότητες να κοιμάστε καλά τη νύχτα, κάντε το υπνοδωμάτιο φιλόξενο μέρος για ύπνο, αποφύγετε τις οθόνες μια ώρα πριν κοιμηθείτε και περιορίστε την καφεΐνη τα απογεύματα.

Ασκηθείτε

Όταν έχετε χαμηλή ενέργεια, πιθανόν το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι να ανεβείτε στο ελλειπτικό, αλλά μια υγιής δόση πρωινής άσκησης μπορεί να απελευθερώσει ενδορφίνες που θα σας κάνουν να αισθανθείτε καλύτερα.
Αν πασχίζετε να μην αποκοιμηθείτε στον καναπέ μόλις φτάνετε σπίτι, η άσκηση αργά το απόγευμα μπορεί ενδεχομένως να μειώσει την κούραση που έχετε νωρίς το απόγευμα και μπορεί να βελτιώσει και τον ύπνο. Αν κάνει πολύ κρύο έξω ή δεν σας αρέσει να τρέχετε στο σκοτάδι πηγαίνετε σε γυμναστήριο ή σε αθλητικό κέντρο και στοχεύστε να φτάσετυε τις οδηγίες άσκησης, που αναφέρουν τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα.

Να τρώτε κατάλληλα για τον καιρό

Αντί να καταφεύγετε σε ένα φλιτζάνι καφέ, προσπαθήστε να ενισχύσετε την ενέργειά σας με θρεπτικές τροφές.
Αποφύγετε τα γλυκά κεράσματα. Αρχικά, θα αισθανθείτε καλά, αλλά θα σας δώσουν πρόσκαιρο ανέβασμα που θα τελειώσει με πτώση,
Η βρώμη το πρωί, θα σας γεμίσει με βιταμίνη B, που βοηθά στη μετατροπή της τροφής σε ενέργεια και θα σας δώσει πηγή υδατανθράκων βραδείας απελευθέρωσης για να αισθάνεστε κορεσμό μεγαλύτερο διάστημα.
Ένα κομμάτι σολομό στο γεύμα μπορεί να δώσει αντιφλεγμονώδη ωμέγα-3 λιπαρά οξέα για να διατηρήσει τον εγκέφαλο σε εγρήγορση και τα γκότζι μπέρις που έχουν ουσίες που στηρίζουν τις διαδικασίες ενέργειας μπορούν να σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε το ‘’πέσιμο’’ του απογεύματος.
Αν και πολλοί αισθάνονται κουρασμένοι το χειμώνα, συνήθως αυτό δεν είναι σημάδι σοβαρού προβλήματος. Ωστόσο, ορισμένες ιατρικές καταστάσεις μπορούν να προκαλέσουν κούραση, όπως το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, η αναιμία και η εποχική συναισθηματική διαταραχή.

Αν η κούρασή σας επηρεάζει την καθημερινότητά σας ή διαρκεί για μεγάλη περίοδο θα πρέπει να μιλήσετε με τον γιατρό σας.

iatronet.gr