Όσοι γεννήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’70, σίγουρα θυμούνται μέσα στο σπίτι τους ένα μπέντζαμιν, έναν φίκο ή -έστω- ένα γιούκα. Εκείνη η περίοδος ήταν η πιο πρόσφατη ιστορικά που τα φυτά εσωτερικού χώρου είχαν όχι απλώς διακοσμητικό ρόλο στο σπίτι αλλά γνώριζαν την ίδια δημοφιλία με τους -απαραίτητους τότε- καθρέφτες. Πολλές φορές μάλιστα συνδυάζονταν.

Οι καθρέφτες πολλαπλασίαζαν το φύλλωμα και οι πρασινάδες δημιουργούσαν μια αίσθηση ζούγκλας που θεωρούνταν trendy.


Τα επόμενα χρόνια το τσουνάμι του άκρατου μινιμαλισμού παρέσυρε τις μικρές οικιακές οάσεις αντικαθιστώντας τις με γυαλί και ατσάλι, άδειες λευκές επιφάνειες και επώνυμα έπιπλα από πλέξιγλας. Ώσπου φτάσαμε στο σήμερα, την εποχή του mix & match, όπου τα πάντα επιτρέπονται. Αρκεί να φαίνονται cool στις φωτογραφίες για το Instagram.

Το τρίπτυχο τεχνολογία – social media – κλιματική αλλαγή είναι αυτό γύρω από το οποίο περιστρέφεται λιγότερο ή περισσότερο η ζωή μεγάλης μερίδας αυτών που ονομάζουμε σήμερα millennials. Και αυτοί αποτελούν επίσης την πληθυσμιακή ομάδα που εκτόξευσε τα τελευταία χρόνια την αγορά των φυτών εσωτερικού χώρου, μετατρέποντας πολλά από αυτά -τα πιο σπάνια- σε trending topic και δημιουργώντας μόδες ανάλογα με το χρώμα των φύλλων τους, την ανθοφορία ή το μέγεθός τους.

Αυτή τη στιγμή επικρατεί το «the bigger the better», με τα δέντρα -από ελιές μέχρι μπανανιές- να έχουν την τιμητική τους. Μόνο τον τελευταίο χρόνο οι πωλήσεις σε online καταστήματα με φυτά έχουν τετραπλασιαστεί, ενώ αντίστοιχη αύξηση παρουσίασαν και τα σχετικά αξεσουάρ, όπως ντιζαϊνάτα ποτιστήρια, πιο περίπλοκα συστήματα αυτόματου ποτίσματος ή γλάστρες-κασπό. Το φαινόμενο είναι τόσο έντονο που έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών δημοσιογράφων του διεθνούς Τύπου οι οποίοι ψάχνουν να βρουν τα πώς και τα γιατί σε μακροσκελή άρθρα, ενώ δε λείπουν από περιοδικά που απευθύνονται κυρίως στην generation Y και οι παρουσιάσεις σπιτιών που μοιάζουν περισσότερο με βοτανικούς κήπους.

Ένας από τους βασικότερους λόγους αυτής της παγκόσμιας τάσης είναι η αστικοποίηση, η περιορισμένη επαφή με την ύπαιθρο και το πράσινο, κάτι που έχει αναγνωριστεί πλέον ως ανθρώπινη ανάγκη. Ακολουθούν οι influencers που βλέπουν τα πάντα μέσα από το πρίσμα των social media και του φωτογραφικού φακού του κινητού τους. Το πράσινο «γράφει» στην κάμερα και οι ακόλουθοι εκστασιάζονται και σπεύδουν να ψάξουν το ίδιο φυτό στο οποίο μόλις χάρισαν τις ψηφιακές τους καρδούλες.

Πολλοί, πάλι, αντιμετωπίζουν ακόμα κι ένα μικροσκοπικό γλαστράκι ως υπενθύμιση της σημασίας της προστασίας του περιβάλλοντος και κίνητρο υπέρ της διάσωσης του πλανήτη μέσα από τις μικρές καθημερινές μας συνήθειες. Επιπροσθέτως, με το να έχουν στο σπίτι φυτά και αναλαμβάνοντας τη φροντίδα τους, πολλοί νέοι καλύπτουν ένα συναισθηματικό κενό και ικανοποιούν την επιθυμία τους να διοχετεύσουν κάπου την τρυφερότητά τους. Μπορεί η βίαιη εισβολή της τεχνολογίας στη ζωή μας και η κατάληψή της από αυτή να έχει μειώσει το «δια ζώσης» interaction των ατόμων μεταξύ 25-35, αυτό όμως δε σημαίνει ότι οι τελευταίοι είναι κενοί συναισθημάτων.

Όσοι ζουν με τα φυτά τους αναπτύσσουν δεσμούς με αυτά και δε τα θεωρούν μέρος του décor. Τα ξεσκονίζουν, τα ψεκάζουν, τα χαϊδεύουν ή τους μιλούν. Τον δικό του ρόλο παίζει, επίσης, το trend του wellness που κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος. Άλλωστε, η ευεξία συνειρμικά περιλαμβάνει την σωστή, υγιεινή διατροφή και τη διαβίωση σε έναν αντίστοιχα υγιεινό, καθαρό χώρο. Και τι καταλληλότερο από ένα σπίτι του οποίου τον αέρα φιλτράρουν καθημερινά καταπράσινα, υγιή, χαρούμενα φυτά;

Πηγή: protothema.gr