Κι όμως, μπορείς να πάρεις και από αλλού πρωτεΐνη (πέρα από το κρέας)!



By Emily Vagia

Η πρωτεΐνη είναι πολύ σημαντική για τον οργανισμό. Αναζωογονεί τους μύες, σου δίνει ενέργεια και σε χορταίνει όσο τίποτα άλλο.
Όταν αποφάσισα να βγάλω το κρέας από τη διατροφή μου τρώγοντας μόνο τις φορές που το έβρισκα από χωριό, έπρεπε να βρω τροφές που θα μπορούσαν να το αντικαταστήσουν και να αναπληρώσουν την ανάγκη του οργανισμού μου για πρωτεϊνη. Και ήθελα φυσικά να έχω και εναλλακτικές για να μην βαριέμα.
Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Τροφίμων (Institute of Food Technologies) μας δίνει 2 τροφές που σίγουρα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως οι καλύτερες φυτικές πρωτεΐνες.

kl_proteini03

Η αλήθεια είναι πως οι φυτικές πρωτεΐνες γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς χάρη στα πολλά οφέλη που έχουν για την υγεία. Μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης καθώς και τον κίνδυνο να πάθεις καρδιακά προβλήματα και διαβήτη. 
Oι φυτικές τροφές που περιέχουν πρωτεΐνη συνήθως προσφέρουν στον οργανισμό και φυτικές ίνες ενώ πολλές από αυτές είναι και πιο οικονομικές.

Δες ποιες είναι οι 2 τροφές για τις οποίες αποφάσισα να σου μιλήσω

Κινόα

Η κινόα εμφανίζεται όλο και σε περισσότερες μορφές. Είναι χαμηλή σε λιπαρά, δεν περιέχει χοληστερίνη και είναι εξαιρετική πηγή σιδήρου και φυτικών ινών. Πιο συγκεκριμένα το 1 φλ.τσ. μαγειρεμένης κινόα περιέχει 8 γραμμάρια πρωτεΐνης. Στο εξωτερικό μπορεί κανείς να τη βρει σε πολλές μορφές (σε ζυμαρικά, σε ψωμί, σε κράκερ, σε μπάρες πρωτεϊνης και σε γλυκά). Στην Ελλάδα οι επιλογές είναι πιο περιορισμένες.

kl_proteini02

Στην ουσία, για να σου δώσω να καταλάβεις, η κινόα είναι σαν ένα είδος ρυζιού και μπορείς να την τρως όπως τρως και το ρύζι. Προσωπικά δεν μπορώ να πω πως μου αρέσει και η αλήθεια είναι πως έχω προσπαθήσει να την φάω με διάφορους τρόπους (σκέτη, μέσα σε σαλάτα για να μην την πολυκαταλαβαίνω και με διάφορους άλλους τρόπους). Η μορφή στην οποία, όμως, μου αρέσει πολύ είναι τα μακαρόνια καθώς κυκλοφορεί και σε διάφορα σχήματα ζυμαρικών (Προσοχή: είναι λίγο ακριβά).

kl_proteini

Όσπρια

Σε αυτήν την κατηγορία συμπεριλαμβάνονται όλα τα είδη φασολιών και οι φακές και αυτά είναι που έχουν τις περισσότερες πρωτεΐνες. Αποτελούν επίσης εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, υγιών υδατανθράκων, βιταμίνης Β και σιδήρου. Πιο συγκεκριμένα η ποσότητα πρωτεΐνης που περιέχουν είναι 16-18 γραμμάρια ανά μερίδα.

Extra tip: Φρόντιζε να τρως όσπρια περίπου 2-3 ώρες πριν ξεκινήσεις να γυμνάζεσαι.

keepup.gr