Πόσο υγιεινή είναι η μαύρη σοκολάτα;



Η μαύρη σοκολάτα περιέχει συστατικά που έχουν πολλά πλεονεκτήματα για την υγεία και μπορεί κανείς να την απολαύσει καθημερινά, χωρίς ενοχές. Παρόλα αυτά, το μέγεθος έχει σημασία, καθώς η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας μπορεί να οδηγήσει σε περιττό λίπος, ζάχαρη και θερμίδες και να ακυρωθούν έτσι όλα τα πλεονεκτήματά της.
Η μαύρη σοκολάτα είναι πλούσια σε στερεό κακάο, που περιέχει συστατικά, γνωστά ως φλαβανόλες. Σε μεγάλες ποσότητες, οι φλαβανόλες στο κακάο έχουν δείξει ότι βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης, βελτιώνουν την εγκεφαλική λειτουργία και πιθανώς μειώνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη.
Η μαύρη σοκολάτα έχει την υψηλότερη συγκέντρωση σε φλαβανόλες κακάου. Η σοκολάτα γάλακτος έχει λιγότερες και η λευκή σοκολάτα δεν έχει καθόλου.
Ωστόσο, αν και η φλαβανόλες κακάου στη μαύρη σοκολάτα την καθιστούν ένα υγιεινό σνακ, της προσδίδουν μια πικρή γεύση. Οι παραγωγοί ίσως επεξεργαστούν τη σοκολάτα για να την κάνουν πιο εύγευστη, αλλά αυτό μπορεί να αφαιρέσει μερικά από τα ευεργετικά συστατικά της.
Ο Matt Hartings, καθηγητής χημείας στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο εξηγεί ότι « η περιεκτικότητα σε φλαβανόλες μπορεί να επηρεαστεί από πολλούς παράγοντες κατά την επεξεργασία, όπως η ζύμωση και το καβούρδισμα, που ενισχύουν τη γεύση και δίνουν στη σοκολάτα το χαρακτηριστικό της άρωμα.
Αν και η περιεκτικότητα σε φλαβανόλες μπορεί να διαφέρει ανάμεσα στις μάρκες μαύρης σοκολάτας, εξακολουθεί να είναι καλύτερη επιλογή από την σοκολάτα γάλακτος, η οποία συνήθως έχει και περισσότερη ζάχαρη.
Σύμφωνα με τον Hartings, είναι καλό να προτιμάμε σοκολάτες που έχουν τουλάχιστον 60% κακάο, επειδή γενικά, όσο υψηλότερο το ποσοστό, τόσο υψηλότερη και η περιεκτικότητα σε φλαβανόλες, πράγμα που σημαίνει ότι δεν περιέχονται πολύ ζάχαρη και λιπαρά. Τέλος. Είναι σημαντικό να περιορίσουμε την ποσότητα μαύρης σοκολάτας που τρώμε σε 24 γραμμάρια τη μέρα, ή σε 150 θερμίδες, αν θέλουμε να διατηρήσουμε σταθερό το βάρος μας.

Πηγή: CNN

newpost.gr