Η κατανάλωση ψαριών μπορεί να σε κρατήσει υγιή όσο μεγαλώνεις



Υψηλότερα επίπεδα των ωμέγα-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων στο αίμα σχετίζονται με περισσότερες πιθανότητες υγιών γηρατειών, σύμφωνα με έρευνα. Τα ωμέγα-3 είναι καλά λιπαρά και βρίσκονται σε τρόφιμα όπως τα ψάρια, οι ξηροί καρποί, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα έλαια από λιναρόσπορο. Σύμφωνα με την συγγραφέα της έρευνας, Heidi Lai, τα ωμέγα-3 που βρίσκονται στα θαλασσινά έχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Οι ερευνητές επικεντρώθηκαν συγκεκριμένα στην υγιή γήρανση, εννοώντας τη ζωή σε μεγάλη ηλικία χωρίς χρόνιες παθήσεις, όπως καρδιοπάθεια, άνοια κι καρκίνος ή και τον θάνατο μετά τα 65 έτη χωρίς αυτές τις παθήσεις. Η Lai υποστήριξε ότι «οι άνθρωποι πλέον ζουν περισσότερο, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι διαθέτουν και καλή υγεία.»
Οι ερευνητές εξέτασαν περισσότερους από 2.600 ηλικιωμένους ενήλικες, οι οποίοι ήταν όλοι υγιείς κατά το ξεκίνημα της έρευνας και η μέση ηλικία τους ήταν τα 74 έτη. Εξέτασαν το αίμα και τα επίπεδα των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων ανά περίπου έξι χρόνια.
Μετά από 25 χρόνια επαναληπτικών εξετάσεων, κατέληξαν ότι μόνο το 11% των ανθρώπων είχαν υγιή γήρανση. Σε σύγκριση με τους ανθρώπους με χαμηλά επίπεδα ωμέγα-3 λιπαρών στο αίμα, εκείνοι με τα υψηλότερα επίπεδα είχαν κινδύνευαν κατά 18% λιγότερο από ανθυγιεινή γήρανση.
Οι άνθρωποι που άνηκαν σε αυτή την ομάδα δήλωσαν ότι έτρωγαν περισσότερα ψάρια και θαλασσινά από τους υπόλοιπους.
 Τα ευρήματα, σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες κατευθυντήριες οδηγίες για τη σωστή διατροφή και τα πλεονεκτήματα των θαλασσινών, υποδεικνύουν ότι τα ψάρια θα πρέπει να είναι μέρος μιας ισορροπημένης, υγιεινής διατροφής, ειδικά για τους ηλικιωμένους.
H μελέτη δημοσιεύεται στο British Medical Journal.

Πηγή: Time

newpost.gr