Οι γιορτινές ημέρες του Πάσχα συνοδεύονται από πολλές
παραδόσεις που σχετίζονται με τη διατροφή. Τις ημέρες αυτές, και συγκεκριμένα
το βράδυ της Ανάστασης και την ημέρα του Πάσχα, πολύ συχνά το παρακάνουμε με τα
λουκούλλεια γεύματα και τα πασχαλινά εδέσματα.
Ως αποτέλεσμα, το βράδυ του Πάσχα και το πρωινό της
Δευτέρας, πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από βαρυστομαχιά και γαστρεντερικά
προβλήματα. Για όσους μάλιστα έχουν τηρήσει με ευλάβεια τη νηστεία των
προηγούμενων ημερών, ο κίνδυνος της δυσπεψίας είναι μεγαλύτερος, αφού η απότομη
πρόσληψη μεγάλων ποσοτήτων των παραδοσιακών τροφών του πασχαλινού τραπεζιού,
μετά τη λιτή διατροφή της νηστείας, επιβαρύνει εξαιρετικά το πεπτικό σύστημα.
Στη συνέχεια, σας παραθέτουμε 10 + 1 διατροφικές συμβουλές,
και ελπίζουμε να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τις παραδοσιακές σας συνήθειες
και να απολαύσετε τις εορταστικές ημέρες του Πάσχα χωρίς προβλήματα.

  1. Η
    παράδοση προστάζει μαγειρίτσα ως το ενδιάμεσο διατροφικό στάδιο από τη
    νηστεία στα φαγητά του Πάσχα. Στο βραδινό τραπέζι της Ανάστασης θα ήταν
    καλό να περιοριστείτε στην κατανάλωση της παραδοσιακής σούπας και να τη
    συνοδέψετε μόνο με σαλάτα και ψωμί. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε να
    φτιάξετε μια πιο light μαγειρίτσα. Μπορείτε να αφαιρέσετε μερικούς ή όλους
    τους κρόκους των αυγών και να την εμπλουτίσετε με λαχανικά, εις βάρος της
    αναλογίας των κρεατικών. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε την χορτοφαγική
    εκδοχή της, με μανιτάρια.
  2. Την
    ημέρα του Πάσχα, ο οργανισμός δεν έχει ανάγκη από τίποτα διαφορετικό, γι’
    αυτό πρώτα από όλα προσπαθήστε να τηρήσετε όλα τα γεύματα της ημέρας:
    πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό.
  3. Μην
    παραλείψετε το πρωινό την Κυριακή του Πάσχα, φροντίστε όμως να μην είναι
    ιδιαίτερα πλούσιο. Αν προτιμάτε κάτι διαφορετικό από τις υπόλοιπες ημέρες,
    προτιμήστε ένα ποτήρι γάλα, με μια μικρή ποσότητα πασχαλινά κουλουράκια ή
    μια φέτα τσουρέκι. Μέχρι το μεσημέρι, αποφύγετε το τσιμπολόγημα και
    περιοριστείτε στην κατανάλωση κάποιου φρούτου.
  4. Στο
    τραπέζι της Λαμπρής, γεμίστε ένα πιάτο με λογική ποσότητα από τα φαγητά
    της ημέρας. Εάν καθίσετε για πολύ ώρα στο τραπέζι, γιορτάζοντας με
    συγγενείς και φίλους, προσπαθήστε να μην συνεχίσετε να τρώτε γιατί τελικά
    θα καταναλώσετε συνολικά υπερβολική ποσότητα τροφής. Εναλλακτικά,
    περιορίστε το τσιμπολό