Τι αποτρέπει τα παιδιά από ένα ανθυγιεινό σνακ;

Νέα έρευνα του Πανεπιστημίου Tufts εξετάζει με ποιόν τρόπο το
όνομα και η τιμή ενός προϊόντος μπορεί να επηρεάσει τα παιδιά στο να
καταναλώσουν ή όχι ένα ανθυγιεινό σνακ.

Δύσκολα
συναντά κάποιος παιδί που να μην αρέσκεται στις λιχουδιές και στα σνακ.
Τι είναι ωστόσο αυτό που ωθεί τα παιδιά στο να “θυσιάσουν” το
χαρτζηλίκι τους προκειμένου να αγοράσουν κάποια ανθυγιεινή τροφή; 
Την απάντηση επιχειρεί να δώσει νέα έρευνα Αμερικανών επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Tufts, οι οποίοι εξετάζοντας τις παραμέτρους που οδηγούν τα παιδιά ηλικίας 8-11 ετών στην
αγορά ενός σνακ διαπίστωσαν ότι οι αποφάσεις τους σχετίζονται άμεσα
τόσο με την εμπειρία τους με τα χρήματα, αλλά και την προτίμησή τους σε
συγκεκριμένες μάρκες. Σε κάποια παιδιά, δε, οι υψηλές τιμές σε
ανθυγιεινά σνακ λειτούργησαν προτρεπτικά στο να αγοράσουν κάτι πιο
υγιεινό.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που δημοσιεύονται στο επιστημονικό περιοδικό Appetite, τα παιδιά όταν κλήθηκαν να ξοδέψουν το διαθέσιμο εισόδημά τους (τους δόθηκαν 2 δολάρια με την ολοκλήρωση του γνωσιακού τεστ) επέλεξαν
σνακ όχι τόσο με βάση την προτίμησή τους στο όνομα του προϊόντος, αλλά
με βάση την εμπειρία τους με τα χρήματα, κάτι που υποδεικνύει ότι οι
υψηλότερες τιμές στα ανθυγιεινά σνακ θα μπορούσαν να οδηγήσουν τα παιδιά
σε πιο ορθές διατροφικά επιλογές. 
Η έρευνα διεξήχθη σε 116 μαθητές που συμμετείχαν σε προγράμματα μετά το σχολείο, στην περιοχή της Βοστόνης και περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, δύο γνωστικές εξετάσεις και ένα πείραμα διακριτής επιλογής (DCE).

Οι ερευνητές παρουσίασαν μια σειρά επιλογών σνακ στα παιδιά:
μπισκότα, φέτες μήλου και σωλήνες γιαουρτιού. Σε κάθε παιδί, δε,
παρουσιάστηκαν 10 διαφορετικά ζευγάρια φωτογραφιών,
όπου απεικονίζονταν 2 διαφορετικά σνακ τα οποία διέφεραν ως τύποι
προϊόντων, ως προς την τιμή, αλλά και ως προς το εμπορικό σήμα.

Ενημέρωσαν, δε, τους μαθητές ότι στο τέλος του πειράματος θα επιλεγόταν, τυχαία, ένα από τα 10 συνολικά προϊόντα που είχαν επιλέξει για
το οποίο θα έπρεπε να καταβάλουν το αντίστοιχο αντίτιμο (από 0,30- 0,70
δολάρια) από τα χρήματα που είχαν λάβει στην προηγούμενη φάση της
έρευνας.

Τα παιδιά έκαναν επιλογές βασιζόμενα κυρίως στον τύπο του φαγητού (cookie,
φέτες μήλου, γιαούρτι) και μάλιστα παρατηρήθηκε ότι τα περισσότερα
διάξεξαν τα μπισκότα, ενώ δεύτερες σε προτίμηση ήρθαν οι φέτες μήλου.
Σε ό,τι αφορά τα brand name των προϊόντων, η κύρια συγγραφέας της μελέτης Monika Hartmann, υπότροφος στο Friedman School, όπου και πραγματοποιήθηκε η μελέτη ανέφερε: “Αυτό
που βρήκαμε είναι ότι το να γνωρίζει το παιδί την εμπορική ονομασία δεν
ήταν βασικός παράγοντας για την αγορά των σνακ. Αυτό που είχε σημασία
ήταν αν στο παιδία άρεσε ή δεν του άρεσε το εμπορικό σήμα”.
healthmag.gr
2019-04-09T11:37:49+03:00