Οι νέες οδηγίες των παιδιάτρων: Όχι φρουτοχυμό στα παιδιά τον πρώτο χρόνο

/, Όλα/Οι νέες οδηγίες των παιδιάτρων: Όχι φρουτοχυμό στα παιδιά τον πρώτο χρόνο

Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (AAP) καλεί τους γονείς να
πάψουν να δίνουν φρουτοχυμό στα μωρά τους πριν από τα πρώτα τους
γενέθλια, καθώς δεν είναι τόσο υγιεινή επιλογή, όσο πιστεύουν.

Ουσιαστικά αυτό που έκανε η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής
ήταν να επεκτείνει τις μέχρι τώρα συστάσεις να μην δίνουν οι γονείς στα
μωρά φρουροχυμούς μέχρι την ηλικία των έξι μηνών, καθώς αυτοί δεν είναι
ωφέλιμοι για τα βρέφη. Η σύσταση χτυπά καμπανάκι σε αρκετούς γονείς,
που ενίοτε “ανταλλάσσουν” το μητρικό ή το “ξένο” γάλα με τους χυμούς, ως
μια ασφαλή και υγιεινή λύση.

Σύμφωνα με τους NY Times οι νέες οδηγίες, που δημοσιεύθηκαν στην επιθεώρηση Pediatrics – την οποία εκδίδει η AAP – αιφνιδίασαν πολλούς γονείς, που πίστευαν ότι ένας φρουτοχυμός είναι 100% υγιεινή επιλογή για το μωρό τους και ισάξιο σε οφέλη με ένα ωμό, φρέσκο φρούτο.

Όμως ένα φρούτο έχει περισσότερες φυτικές ίνες, χορταίνει το παιδί
περισσότερο και είναι πολύ λιγότερο πιθανό να του χαλάσει τα δοντάκια ή
να το παχύνει, όπως εξήγησε ο Dr. Steven Abrams, επικεφαλής ερευνητής και πρόεδρος της Παιδιατρικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, στο Ώστιν.

“Ένα ολόκληρο φρούτο έχει λιγότερη ζάχαρη. Θέλουμε τα παιδιά να μάθουν να τρώνε φρέσκα τρόφιμα. Κι αν υποθέτετε ότι ένας φρουτοχυμός ισοδυναμεί με ένα φρούτο, τότε δεν αντιλαμβάνεστε τι λέμε εδώ” κατέστησε σαφές ο Dr. Abrams.

Οι δύο επιστήμονες, που συνυπογράφουν τις νέες οδηγίες, συνιστούν να μην υπερβαίνουν
τα παιδιά ηλικίας 1-3 ετών τα 118 ml χυμού την ημέρα. Όσα έχουν ηλικία
4-6 ετών πρέπει να περιορίζονται σε 177 ml την ημέρα, ενώ τα παιδιά
σχολικής ηλικίας και οι έφηβοι (7-18 ετών) πρέπει να περιορίζονται σε
σχεδόν ένα ποτήρι (237 ml) φρουτοχυμού την ημέρα.

Εννοείται ότι όσοι γονείς επιλέξουν να δίνουν στα παιδιά τους χυμούς του εμπορίου, πρέπει να διαβάζουν τις ετικέτες,
για να βεβαιώνονται ότι τα προϊόντα, που σκοπεύουν να αγοράσουν,
αποτελούνται από 100% χυμό φρούτων, χωρίς προσθήκη ζάχαρης και ότι δεν
είναι “φρουτοποτά”.

Χωρίς πρόσθετη ζάχαρη πρέπει να καταναλώνονται και οι φρεσκοστυμμένοι
χυμοί στο σπίτι ή έξω, αλλά και τα φρούτα, όπως οι φράουλες, που, λόγω
της ξινής, καμιά φορά, γεύσης τους, καταναλώνονται με ζάχαρη και κονιάκ.
‘Η τα μήλα, που τρώγονται με ζάχαρη και κανέλα, “για να τα αγαπήσει το
παιδί”.

Οι χυμοί πρέπει, επίσης, να καταναλώνονται σε σύντομο χρονικό
διάστημα, διότι η παρατεταμένη έκθεση στα σάκχαρα προκαλεί φθορές στα
δόντια.

Τα μέλη της Ακαδημίας καταλήγουν ότι οι μικρές ποσότητες
φρουτοχυμών δεν δημιουργούν προβλήματα στα μεγαλύτερα παιδιά, αλλά είναι
εντελώς αχρείαστες σε όσα είναι κάτω του ενός έτους.

Πηγή: NY Times
mothersblog.gr
2019-04-09T11:14:48+03:00