Ο χυμός παντζαριού ξανανιώνει τον εγκέφαλο

Ένα ποτήρι χυμός παντζαριού πριν από το περπάτημα ή τη
γυμναστική ενισχύει την πνευματική οξυδέρκεια των ηλικιωμένων, φέρνοντάς
τη στα επίπεδα των νέων ενηλίκων.

Αν δεν έχετε δοκιμάσει χυμό παντζαριού, τώρα είναι η ώρα. Σε νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Journals of Gerontology: Medical Sciences –
στην οποία συμμετείχαν 26 άνδρες και γυναίκες ηλικίας άνω των 55 ετών,
οι οποίοι δεν γυμνάζονταν, είχαν υπέρταση και έπαιρναν έως δύο φάρμακα
την ημέρα γι’ αυτήν – φάνηκε ότι όσοι κάνουν καθιστική ζωή και θέλουν να
ξανανιώσουν τον εγκέφαλό τους, καλό είναι να αρχίσουν να ασκούνται,
φροντίζοντας να πίνουν ένα ποτήρι χυμό παντζαριών πριν από την
προπόνηση.

Τα παντζάρια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε διατροφικό νιτρικό άλας, το οποίο μετατρέπεται σε νιτρώδες άλας και έπειτα σε νιτρικό οξύ, όταν καταναλώνονται. Το νιτρικό οξύ
αυξάνει την αιματική ροή στο σώμα και πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι
μπορεί να βελτιώσει τις αθλητικές επιδόσεις, ανεξαρτήτως της ηλικίας του
αθλούμενου.

«Το νιτρικό οξύ
είναι ένα ισχυρό μόριο, που πηγαίνει σε περιοχές του σώματος, που
χρειάζονται οξυγόνο και ο εγκέφαλος χρειάζεται μπόλικο οξυγόνο, για να
λειτουργεί σωστά», είπε ο Τζακ Ρετζεσκι, καθηγητής υγείας και άθλησης στο Πανεπιστήμιο Wake Forest και βασικός συγγραφέας της μελέτης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, όταν αθλούμαστε, ο σωματοκινητικός φλοιός του
εγκεφάλου (που επεξεργάζεται τις πληροφορίες από τους μυς) κάνει διαλογή
των μηνυμάτων, που λαμβάνει από το σώμα. Η γυμναστική ενισχύει τον σωματοκινητικό φλοιό.

«Άρα ο συνδυασμός χυμού παντζαριού και γυμναστικής παρέχει
ακόμη περισσότερο οξυγόνο στον εγκέφαλο και δημιουργεί ένα εξαιρετικό
περιβάλλον για την ενδυνάμωση του σωματοκινητικού φλοιού», λέει.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι, παρότι τα νέα ευρήματα πρέπει να
επαληθευτούν, υποδηλώνουν ότι η διατροφή, καθώς μεγαλώνουμε, μπορεί να
έχει ζωτική σημασία για την υγεία του εγκεφάλου και την διατήρηση της σωματικής μας ανεξαρτησίας.

healthmag.gr

2019-04-09T11:05:32+03:00