4 βήματα για να απαλλαγείτε από την κοιλιακή παχυσαρκία



Η μεγάλη συσσώρευση λίπους στην κοιλιακή χώρα μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην υγεία.
Ενώ λοιπόν υπάρχει λίπος κάτω από το δέρμα μας, ειδικά το λίπος που βρίσκεται γύρω από την καρδιά, τους πνεύμονες, το συκώτι και τα άλλα όργανα της κοιλιακής χώρας μπορεί να βλάψει την υγεία μας. Αυτό το λίπος ονομάζεται σπλαχνικό λίπος και μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα ακόμα και σε λεπτούς ανθρώπους.
Ο οργανισμός μας χρειάζεται λίγο σπλαχνικό λίπος γιατί λειτουργεί σαν «μαξιλαράκι» ανάμεσα από τα όργανά μας. Αν όμως κανείς έχει υπερβολική ποσότητα σπλαχνικού λίπους αυξάνεται η πιθανότητα να εμφανίσει υψηλή πίεση, διαβήτη τύπου 2, καρδιακές ασθένειες, άνοια αλλά και συγκεκριμένα είδη καρκίνου, όπως ο καρκίνος του στήθους και του εντέρου. Το λίπος αυτό κάνει κακό καθώς παράγει διάφορες βλαβερές ουσίες. Αν κανείς αυξήσει το σωματικό του βάρος το σώμα θα αρχίσει να αποθηκεύει λίπος σε ασυνήθιστα μέρη. Καθώς αυξάνεται η παχυσαρκία οι συνήθεις περιοχές του σώματος που χρησίμευαν σαν «αποθήκες» λίπους θα είναι πλέον γεμάτες με αποτέλεσμα το λίπος να εναποτίθεται στα όργανα και γύρω από την καρδιά.
Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να δει κανείς πόσο σπλαχνικό λίπος έχει είναι να κάνει αξονική ή μαγνητική τομογραφία. Υπάρχει όμως και πιο απλός τρόπος και μάλιστα χωρίς κανένα κόστος. Πρέπει να σταθούμε όρθιοι, να πάρουμε μια μεζούρα και να μετρήσουμε την περιφέρεια της κοιλιάς μας. Υγιής μέτρηση για τις γυναίκες θεωρούνται οι τιμές κάτω από 89 cm, ενώ για τους άνδρες κάτω από 101 cm. Ακόμα κι αν είναι κανείς αδύνατος μπορεί να έχει σπλαχνικό λίπος. Η ποσότητα σπλαχνικού λίπους έχει γονιδιακή βάση αλλά επηρεάζεται και από τον τρόπο ζωής, με σημαντικότερο παράγοντα πόσο δραστήριος είναι κανείς. Το σπλαχνικό λίπος «τρέφεται» από την καθιστική ζωή και την αδράνεια. Συνεπώς, το σημαντικότερο είναι να διατηρούμε τη φόρμα μας, ενώ το σωματικό μας βάρος είναι δευτερεύουσας σημασίας.
Υπάρχουν 4 βασικοί τομείς που θα μας βοηθήσουν να καταπολεμήσουμε το κοιλιακό λίπος.
1. Σωματική άσκηση
Η έντονη σωματική άσκηση θα διώξει το λίπος, συμπεριλαμβανομένου του σπλαχνικού λίπους. Τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας άσκησης, 5 φορές την εβδομάδα είναι απαραίτητα. Το περπάτημα μετράει σαν σωματική άσκηση αρκεί να έχει ζωηρό ρυθμό σε βαθμό που να αυξάνονται οι καρδιακοί μας παλμοί, να αναπνέουμε πιο γρήγορα και να ιδρώνουμε λιγάκι.
2. Διατροφή
Δεν υπάρχει μαγική δίαιτα για το κοιλιακό λίπος. Όταν χάνουμε όμως σωματικό βάρος ακολουθώντας καλή διατροφή ή κάνοντας δίαιτα, τότε το λίπος στην κοιλιακή χώρα είναι από τα πρώτα που θα χάσουμε. Αυτό που μπορεί να μας βοηθήσει στη μείωση του κοιλιακού λίπους είναι η κατανάλωση φυτικών ινών. 10 γραμμάρια διαλυτών φυτικών ινών την ημέρα μπορούν να μας βοηθήσουνε να συσσωρεύεται λιγότερο σπλαχνικό λίπος με την πάροδο του χρόνου. Αυτή η ποσότητα αντιστοιχεί σε δύο μικρά μήλα την ημέρα ή μια κούπα αρακά ή φασολάκια.
3. Ύπνος
Ο σωστός ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο στο κοιλιακό λίπος. Όσοι κοιμούνται 6 με 7 ώρες κάθε βράδυ τείνουν να συσσωρεύουν λιγότερο σπλαχνικό λίπος σε σχέση με αυτούς που κοιμούνται λιγότερο από 5 ώρες αλλά και από εκείνους που κοιμούνται περισσότερες από 8 ώρες.
4. Στρες
Όλοι έχουν στρες, το σημαντικό όμως είναι ο τρόπος με τον οποίο το διαχειριζόμαστε. Το καλύτερο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε είναι να χαλαρώνουμε με φίλους ή την οικογένειά μας και να εξασκηθούμε να διώχνουμε την ένταση. Αυτό θα βοηθήσει να παραμείνουμε υγιείς και να παίρνουμε καλύτερες αποφάσεις.

Αν δεν βρίσκουμε χρόνο και για τα 4 βήματα και θα έπρεπε να διαλέξουμε ένα αυτό θα ήταν η σωματική άσκηση γιατί έχει τα πιο άμεσα οφέλη. Η άσκηση μπορεί να καταπολεμήσει τόσο την παχυσαρκία όσο και το στρες γι’ αυτό είναι το πιο σημαντικό βήμα στην καταπολέμηση του σπλαχνικού λίπους.
Πηγή:
http://www.webmd.com
http://www.kalikardia.gr

iator.gr