Θυμός: διαχειριστείτε τον έξυπνα



Ο θυμός ορισμένες φορές μπορεί να είναι επικίνδυνος καθώς το να καταπνίγει κάποιος τα συναισθήματά του δεν είναι κάτι καθόλου υγιές. Σε μεγάλες δόσεις μάλιστα ο θυμός είναι κακός σύμβουλος και μπορεί να οδηγήσει σε πράξεις που έπειτα θα μετανιώσετε.
Οι άνθρωποι που νιώθουν θυμό, μάλιστα, αντιμετωπίζουν διπλάσιο κίνδυνο εμφράγματος μέσα στην επόμενη ώρα από τη στιγμή που θα εκδηλώσουν τα συναισθήματα θυμού, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα. Επιπλέον ο κίνδυνος αυξάνεται περαιτέρω, στην περίπτωση που κάποιος υποβάλλεται παράλληλα σε έντονο σωματικό στρες.
Στην περίπτωση που η ψυχική ένταση συνδυάζεται με τη σωματική, αν π.χ. κανείς είναι θυμωμένος την στιγμή που καταβάλλει κάποια έντονη σωματική προσπάθεια, τότε υπερτριπλασιάζεται ο κίνδυνος να υποστεί έμφραγμα.
Προτού καταλήξουν στα παραπάνω συμπεράσματα οι ειδικοί ανέλυσαν στοιχεία περισσοτέρων από 12.400 ατόμων σε 52 χώρες με μέση ηλικία 58 ετών που έπαθαν για πρώτη έμφραγμα.
Οι ερευνητές, του Πανεπιστημίου ΜακΜάστερ του Καναδά, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό καρδιολογικό περιοδικό «Circulation».
Από την άλλη πλευρά σύμφωνα με τους ειδικούς όσοι έχουν αυτοέλεγχο αναρρώνουν γρηγορότερα από τις ασθένειες, και λύνουν τα προσωπικά τους προβλήματά με μεγαλύτερη ευκολία. Αναγνωρίστε αν είστε θυμωμένοι και διαβάστε κάποιες τεχνικές που μπορείτε να εφαρμόσετε για να διαχειριστείτε το θυμό σας:
* Καταρχήν εστιάστε την προσοχή σας στο γεγονός που σας έκανε να θυμώσετε και εξετάστε κατά πόσο ήταν δικαιολογημένη η αντίδρασή σας.
* Ασχοληθείτε με κάτι που μπορεί να σας βοηθήσει να καθυστερήσετε την αντίδραση σας ώστε να τη σκεφτείτε (λ.χ. μετρήστε μέχρι το δέκα αργά πριν μιλήσετε).
* Εφαρμόστε τεχνικές χαλάρωσης, λ.χ. πάρτε βαθιές αναπνοές όταν νιώθετε ότι δεν μπορείτε να ελέγξετε το θυμό σας.
*Αν κάποιος σας προκάλεσε θυμό πριν εκραγείτε ακούστε τον προσεκτικά και διερευνήστε τα πραγματικά κίνητρά του. Αναζητήστε ευκαιρίες να εκτονώσετε την κατάσταση, επιστρατεύοντας, για παράδειγμα, το χιούμορ σας.
*Αποφύγετε τις διαπραγματεύσεις και τη λήψη αποφάσεων όταν είστε θυμωμένοι. Περιμένετε να ηρεμίσετε πριν συζητήσετε.
*Κρατήστε ημερολόγιο και καταγράψτε σε αυτό τις φορές που νοιώσατε οργισμένοι και μελετήστε το σε περιόδους ηρεμίας και αναρωτηθείτε: άξιζε το γεγονός το συναίσθημα οργής, πέτυχα κάτι με την οργισμένη μου αντίδραση;
* Μάθετε να εκφράζετε τον θυμό σας όχι με το να χάνετε την ψυχραιμία σας ή με το να τον καταπνίγετε. Κάντε το με έμμεσες δηλώσεις όπως «είμαι θυμωμένος». Ωφελεί να εκφράζεστε κατηγορηματικά και όχι επιθετικά.


bodyinbalance.gr