Απλές συμβουλές για καλύτερη πέψη



Εσείς πώς… τρώτε το φαγητό σας; Η χώνευση, εκτός από τους παράγοντες υγείας που την επηρεάζουν, έχει να κάνει αρκετά και με το πώς επιλέγουμε να απολαύσουμε το φαγητό. Έχουμε βρει, λοιπόν, μερικές από τις πιο απλές συμβουλές για να βελτιώσετε την πέψη σας, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την υγεία σας—και την διάθεση, όπως όλοι όσοι έχουμε αντιμετωπίσει δυσπεψία μάθαμε από… πρώτο χέρι.
*Αρχίστε να τρώτε το φαγητό σας με μικρότερες μπουκιές.
*Δοκιμάστε να αφήνετε το πιρούνι και το μαχαίρι κάτω ανάμεσα στις μπουκιές.
*Για φαγητά που μπορούν να καταναλωθούν με chopsticks, είναι μια καλή ιδέα για να τρώτε πιο αργά.
*Μασήστε προσεκτικά κάθε μπουκιά του φαγητού σας, καθώς το σάλιο περιέχει απαραίτητα ένζυμα για την πέψη, ειδικά όταν μιλάμε για υδατάνθρακες.
*Πίνετε αρκετό νερό πριν, αλλά και κατά την διάρκεια του γεύματος.
*Πρέπει να αρχίσετε να καταναλώνετε περισσότερες φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν το πεπτικό σύστημα να κάνει καλύτερα την δουλειά του—τις βρίσκουμε στα φρέσκα φρούτα, στα λαχανικά, στα δημητριακά ολικής άλεσης και στα όσπρια.
*Δοκιμάστε να αρχίζετε να τρώτε με ενσυνειδητότητα (mindfulness). Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μην σκέφτεστε άλλα πράγματα εκείνη τη στιγμή, και να απολαύσετε το φαγητό σας από κάθε άποψη: μυρωδιά, γεύση, υφή.
*Αναρωτηθείτε, ειδικά αν έχετε φτάσει σε κάποια ηλικία, αν πλέον ο οργανισμός σας δεν είναι το ίδιο ανθεκτικός με παλιά σε κάποιες τροφές. Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα είναι πρήξιμο, αέρια και πόνος στο στομάχι, και οι πιο συνήθεις ύποπτοι είναι το γάλα και τα δημητριακά. Μιλήστε με τον γιατρό σας, αν πιστεύετε ότι υπάρχουν τροφές που σας δημιουργούν πρόβλημα.

*Αυξήστε τα καλά βακτήρια του εντέρου. Τα βρίσκουμε στο γιαούρτι, αλλά είναι σημαντικό να επιλέγουμε προσεκτικά. Αφήστε στην άκρη γιαούρτια με προσθήκες ζάχαρης ή γεύσεις, και επιλέξτε αγνό, στραγγιστό γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά. Πάντως, μπορείτε να πάρετε αυτά τα καλά βακτήρια και σε μορφή συμπληρώματος, αν ο γιατρός σας το κρίνει κατάλληλο για εσάς.

iatronet.gr