Σεροτονίνη: Η «ορμόνη της ευτυχίας» θα σου αλλάξει τη ζωή!



Είτε επειδή τα αισθηματικά σου δεν πάνε καλά, είτε επειδή έχεις προβλήματα στη δουλειά, είτε επειδή δεν είσαι ευχαριστημένη από την ζωή σου είναι πολύ πιθανό να νιώθεις «πεσμένη» και τη διάθεσή σου μερικά επίπεδα υπό του μηδενός!
Εάν, όντως, για κάποιες μέρες ή για παρατεραμένα διαστήματα διαπιστώνεις ότι δεν είσαι και στα καλύτερά σου, υπάρχει λύση και ακούει στο όνομα «σεροτονίνη»!
Η ορμόνη της ευτυχίας
Εάν δεν είχες ακούσει μέχρι σήμερα την ονομασία αυτή, μάθε ότι πρόκειται για την ορμόνη στην οποία οφείλεται η καλή σου διάθεση και εν γένει η ευτυχία στην καθημερινότητα, αλλά και γενικότερα στη ζωή σου.
 
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η σεροτονίνη παίζει το ρόλο του νευροδιαβιβαστή που στέλνει τα... μηνύματα της ευτυχίας στον εγκέφαλό σου, οπότε ανεβαίνει και η διάθεσή σου! Εκτός από το θέμα της διάθεσης, η συγκεκριμένη ορμόνη ρυθμίζει τον ύπνο σου, αλλά και την όρεξή σου για φαγητό.
5 τρόποι για να την αυξήσεις
Όπως προαναφέραμε, μέχρι τώρα πολλές είναι οι έρευνες που έχουν δείξει ότι χαμηλά επίπεδα της συγκεκριμένης ορμόνης στον οργανισμό σου, ευθύνονται για συμπτώματα κατάθλιψης, άγχους και έντονου στρες.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι υπάρχουν 5 πολύ απλοί τρόποι για να τονώσεις τα επίπεδα της σεροτονίνης στον οργανισμό σου με φυσικό τρόπο:
1. Άσκηση

Ως γνωστόν με την άσκηση «απελευθερώνονται» οι ενδορφίνες στον οργανισμό σου, στις οποίες συγκαταλέγονται η ντοπαμίνη και η σεροτονίνη. Αυτό σημαίνει ότι η τακτική άσκηση, εκτός από την φυσική σου κατάσταση, φτιάχνει τη διάθεσή σου και σε κάνει να βλέπεις τα πράγματα με άλλο μάτι!
Σύμφωνα με τους ειδικούς, καλό θα είναι – εφόσον αποφασίσεις να ξεκινήσεις κάποιο είδος άσκησης – να επιλέξεις ένα σπορ που σου αρέσει.
2. Μασάζ
Κι όμως, όσο περίεργο κι αν σου ακούγεται το μασάζ είναι ένας εύκολος και πολύ αποτελεσματικός παράλληλα τρόπος για να χαλαρώσεις και να φτιάξεις το κέφι σου! Σύμφωνα με σχετικές έρευνες που έχουν γίνει μέχρι τώρα, με το μασάζ χαλαρώνεις και ξεχνάς τα άγχη σου, μιας και όπως έχει αποδειχθεί τα επίπεδα της σεροτονίνης σου αυξάνονται σε σημαντικό βαθμό.
3. Ήλιος

Μια βόλτα στον ήλιο συμβάλλει, επίσης, στην αύξηση του επιπέδου της σεροτονίνης σου και κατ’ επέκταση της καλής σου διάθεσης. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι αυστραλιανή έρευνα έδειξε ότι κατά τις ηλιόλουστες μέρες η ορμόνη αυτή είναι πιο... ανεβασμένη στους ανθρώπους, σε σχέση με τις μέρες που υπάρχει συννεφιά.
4. Διατροφή
Καλό θα είναι να προσέχεις και τη διατροφή σου, μιας και υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που αυξάνουν τα επίπεδα της συγκεκριμένης ορμόνης στον οργανισμό σου. Συγκεκριμένα, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι προς αυτή την κατεύθυνση λειτουργούν οι ξηροί καρποί, καθώς και ο ανανάς, αλλά και οι ντομάτες!
5. Διαλογισμός

Μια τελευταία και πολύ καλή λύση είναι κι αυτή του διαλογισμού, για την οποία οι ειδικοί συμφωνούν ότι κάνει καλό τόσο την ψυχική όσο και τη σωματικήσου υγεία. Κι αυτό, γιατί έχει αποδειχθεί από έρευνες ότι όσοι κάνουν διαλογισμό γιαισή ώρα καθημερινά έχουν φυσιολογική αρτηριακή πίεση, αλλά και αυξημένα επίπεδα σεροτονίνης.

Δ. Μ.
Με πληροφορίες από www.womenshealthmag.com

boro.gr